23 Mayıs 2012 Çarşamba

Yatırım yapılacak “Bordeaux”lar..


Yaz aylarında yurt dışına çıkacak birçok şarap sever dostum benden şarap önerisi istiyorlar.. Ben de, olabildiğince makul fiyattan,  mahzenlerinde yıllandıkça değer kazanabilecek şaraplar öneriyorum. Aksi, halde kısa sürede tüketilecek birçok şarap zaten bizde de var.. Bu konuda, daha doğru önerilerde bulunabilmek için hem Amerikan, hem de Avrupa kaynaklarından yararlanıyorum..  “Bordeaux” bölgesini de iyi tanıdığım için genellikle dostlarımdan teşekkür alıyorum..Pahalı ve prestijli şarapları meraklılarının birçoğu biliyor.. Ancak, özellikle “Bordeaux”da yatırım yapılacak, henüz genç olduğu için fiyatı patlamamış çok iyi şaraplar var..Önemli olan bunları yakalamak..Hele birkaç yıl sabretmeyi göze alıyorsanız.. Özellikle, geçen yazılarımda belirttiğim gibi “Bordeaux”da büyük bir yıl olan ve hala şarapları makul fiyatta olan 2009 yılı kaçırılmamalı..
2009 yılı “Bordeaux”larından bazı önerilerim :

-          Chateau Bellebue 2009 (Haut-Médoc alt bölgesi ) : % 50 Cabernet Sauvignon, % 30 Merlot, % 20 Petit Verdot, ABD parekende fiyatı . 16-20 ABD Doları

-          Chateau d’Harmailhac 2009 (Pauillac alt bölgesi) : % 60 Cabernet Sauvignon, % 25 Merlot, kalanı C.Franc ve P.verdot, ABD parekende fiyatı : 40-50 ABD Doları

-          Chateau Barde-Haut 2009 (St Emillion alt bölgesi) : % 90 Merlot, % 10 Cabernet Sauvignon, ABD parekende fiyatı : 45-55 ABD Doları

-          Chateau Beau-Sejour Becot 2009 (St Emillion alt bölgesi) : % 70 Merlot, kalanı C.Franc ve Cabernet Sauvignon, ABD parekende fiyatı : 45-55 ABD doları-Wine Advocate : 94 + puan)

-          Chateau Bellevue Mandotte 2009 (St Emillion alt bölgesi) : % 90 Merlot, % 10 C.Franc, ABD parekende fiyatı : 250-300 ABD Doları-Wine Advocate : 100 paun)

Sokaktan Et Krallığına..

Geçen hafta Festa Organizasyon’un İstanbul-Maçka Parkta düzenlediği sokakta yemek festivaline katıldım. Çok farklı üreticilerin lezzetli yemeklerini tattım.. Bu arada, festivalin önemli sponsorlarından “Günaydın Kasap/Steak House”un başarılı patronu Cüneyt Asan’ın bize sunduğu lezzetli yaprak et dönerini tadarken kendisiyle Türkiye’deki et kültürü üzerine sohbet ettik..On yaşında kasap tezgahına giren, bir yandan okumak için harçlığını çıkartan Cüneyt Asan’ın mesleğine olan sevgisi ve hırsı onu bugün Istanbul’da 23, Ankara’da 5 olmak üzere 28 et/steak house dükkanından oluşan büyük bir zincirin sahibi yapmış..Ben Ankara’da Arjantin caddesinde’kini denedim, çok başarılı..  Etler, Gönen’deki çiftlikte özel olarak yetiştirilen ve beslenen hayvanlardan elde ediliyor...Kendine güveni tam.. Son on yılda Istanbul ve Ankara’da giderek gelişen et/steak house’ların ustalarının tümü onun tezgahından çıkmış..Cüneyt Asan; “Benim gibi sokaktan gelenleri yetiştiriyor ve onların başarılarıyla övünüyorum” diyor..  İki ay içinde Bakü’de de iki yeni “Günaydın” daha devreye giriyor. Merakı ve enerjisi hala tükenmemiş, İspanya’da ve dünyanın birçok bölgesinde yeni kasaplık hayvanlar arıyor..

İyi Et’in Sırrı..
Asan’ı yakalamışken iyi eti onun gözüyle anlamaya çalıştım :
EA : İyi etin sırrı nedir ?
CA :  Tabii ki “steak”lerin doğru koşullarda olgunlaşması gerekli… Ancak, işin asıl sırrı hayvanı doğru yemle ve doğru koşullarda beslemek..On yıl önce Türkiye’de “Steak” kültürü yoktu..Ancak, iyi eti herkes gördü ve sevdi”..
EA : İyi steak veren hayvan nasıl olmalı ?
CA : Doğum yapmamış dişi düvelerin etleri daha yağlı, sulu ve lezzetli..Türkiye’de Horstein ve melezleri kullanılıyor..
EA : Peki ya benim çok sevdiğim yaprak döner ?
CA :  Döner % 45 fire verir. Yani, iyi döner pahalıya gelir.. Lezzet isteyen bunu göze almalı.. Dünyanın en lezzetli kuzu eti kuşkusuz Tekirdağ kıvırcığı.. İyi yaprak döner dana eti ve kuzu döşünden üretilir.

Bu güzel sohbet burada sona erdi… Ancak, ben iyi bir Staek ile öncelikle “Bordeaux” harmanlarını önerdiğimi belirtmeliyim… Döneri sadece ayranla düşünmeyin..Yaprak dönerle benim favorim baharat aromaları zengin bir “Shiraz” şarabı.. Et şarabın en iyi ortaklarından.. Ancak, doğru uyum için etin pişme şekli, baharatı, sosu varsa özelliği gibi faktörler dikkate alınmalı.. Tabii, karşı taraftan şarabın asitliği, aromatik yapısı, burukluğu, alkol oranı.. Unutmayın; yemekte lezzetin yolu denge ve uyum..  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder